Monday, January 11, 2010

Rasa diri hebat, ingat ia sementara

Di pekatan malam aku mencari sudut yang selesa untuk berbicara didalam hati dan diluahkan disini. Aku orang yang pernah menikmati kebahagiaan, pernah merasai susah payah untuk mendapatkan sesuatu, pernah jugak merasai peritnya hidup bila diperlekehkan dan ditinggalkan. Bila dah rasa diri dah sempurna, orang lain dipandang remeh walhal kita tidak tahu siapa mereka yang lebih hebat daripada kita. Terasa diri terasing jauh dari orang yang hebat, mungkin terlalu merendahkan diri dan tidak mahu bersaing dengan sesiapa. Aku selalu meninginkan sesuatu yang jauh lebih baik dari orang lain, tapi sayang hanya bercakap kosong dan tidak berupaya mendapatkannya. Orang dibelakang, sisi kanan, sisi kiri dan depan selalu menghulurkan tangan memberi semangat dan menyambut aku bila terjatuh. Terharu bukan kepalang. Bila bercakap saja soal hati dan perasaan, tidak seorang pun mampu mengawalnya bahkan ramai yang hilang kewarasan. Memberi kebebasan, memberi pilihan untuk orang tersayang amat sukar walaupun itu kehendaknya dan aku akur demi kebahagiaannya. Berat hati, rindu, sedih, marah, terkilan datang bertamu dihati tanpa diundang walaupun sekali. Biarlah, kata orang, setiap manusia tidak boleh lari dari merasai perasaan itu dan perasaan sakit itu indah kerana ia akan membawa kita mingingati yang maha Esa. Wahai wanita tutttt, tidak usah lah berlumba-lumba dengan saya untuk meraih hatinya, dan tidak usahlah menunjukkan diri awak hebat untuk menandingi saya. Kalau benar dia menyayangi awak, percaya lah pada kata2nya, pandang kehadapan dan tolong bantu dia lupakan masa lampaunya. Saya tidak akan sesekali meruntuhkan hubungan kalian kerana saya tahu Tuhan akan memberi kebahagiaan dari sedut lain kepada saya. Selamat Berbahgia (:


12.59 a.m

5 comments:

riss double H said...

andooooo ayat yaa.rileks yaa.perlu kan sesi theraphy?.

~@!$H@~ said...

yeah ryte...
couple is trouble...
be like me, single is better...
forget all that shit dear...
heheh...

capri said...

riss,,aku nak sesi tu pls..
hahhaha..

tuan blog,,
swit giler ayat..
kuat keh..
ramai lagi laki ade..
riss tu kan hensem..
haaaa..
kekekeke..

riss double H said...

pet,mung ko?.wuk ahh.br 2,3 hr single nk suh yaa wt role model dh.ak ni yaa setaun lebey dh single.mung buleh tgk sendiri bertapa tenang nye ak ni.bek mung pilih ak jd idola mung.

wowowo ak hanya bg sesi tuk org yg mmg keturunan keremping je.maaf ok?.

capri said...

keturunan kerempeng???