Sunday, January 22, 2012

PENAMBAH REZEKI

assalamualaikum.

Hai gadis hai abang-abang tough :D

Kalau korang nak tahu memang ini ada entri pertama untuk tahun 2012 ni. Bukan dah tak sudi nak buat entri baru, cerita-cerita baru cuma ada yang tak dapat diulas dan rasanya perlu diambil masa. Ah sudah korang bukan nak tahu benda-benda remeh temeh ni, hihi.

Haa tengok tengok tajuk diatas. Oh korang mesti tengah mencari duit kan? Atau korang tengah terdesak duit? Rezeki ada dimana-mana cuma perlu dicari dan sedikit berusaha.

Ingat ada ke duit jatuh dari langit macam mimpi korang yang tak sampai ke bintang tuh? Opsss.

Sini aku nak share-share sikit cara penambahan rezeki untuk korang.

Walaupun tak seberapa tapi rasanya kalau korang yang baru 18 tahun nak kawin umur 37 tahun rasanya dah cukup untuk buat duit hantaran, haha. Try this!

Adakah anda tahu kewujudan NUFFNANG? Aku dah lama tahu cuma baru jugak buat benda ni. Eh eh jangan korang fikir aku macam2 like terdesak, banyak hutang, dan kawin or apa2 aja. Ini cuma penambahan pendapatan saja.

Aku tadelah kedekut sangat nak share-share ni, hihi.


Ini caranya:

Korang search dekat web yang tertera ni:


http://www.nuffnang.com.my/

*Nak large kan gambar sila click satu per satu ye :)


Then, korang ada nampak tak print screen dekat atas ni? Nampak? Ye bagus kawan-kawan. Bila korang dah masuk laman web nuffnang korang akan jumpa screen depan dia macam dekat atas ni.




Nampak lagi tak yang aku bulat warna merah tuh? Korang perlu SIGN UP dulu ye.



Ada lagi yang aku bulat warna merah tuh. Itu korang kena klik, WAJIB! If korang adalah seorang blogger, just click "blogger". If korang adalah advertiser, just click "advertiser". Get it kawan-kawan?



Ini adalah registeration yangperlu korang buat. *Jangan buat nama, alamat, numb handphone olok2 pulak. Perlu maklumat yang benar dan tepat sahaja.





Nampak lagi sekali merah yang aku bulat tuh? Itu korang perlu tanda "right" semua terma. Dan jangan lupa Please enter the word shown in the image.
Then baru lah click button sign me up!





And then korang perlu click icon buku+pensel tuh iaitu blog manager. Click aja dulu.





Lepas korang clik je blog manager tuh dia akan keluar screen macam yang diatas. PERHATIAN: Bulat merah aku yang cute tuh korang kena ambil take note ye.
BLOG NAMA: Korang letak nama blog korang dekat situ.
BLOG URL: Korang letak url blog korang ye.
LANGUAGE: Korang boleh pilih bahasa yang korang suka. Kalau dah tak pandai english asyik google je, baiklah pick up bahasa melayu.
ADD NEW BLOG: Lepas korang dah isi semua korang perlu tekan button tersebut ok.


*Opss aku lupa nak bulat merah yang satu lagi tu iaitu:

After adding your blog, go to http://www.nuffnang.com.my/blogger/add-ads to get your blog codes!

Korang perlu tekan warna hijau lepas korang tekan ADD NEW BLOG tuh.





Ini satu lagi korang perlu click iaitu ADD ads. Click dulu ye.







Tadaaaaa. Ini adalah langkah yang terakhir. Suka tak? Hehe. Korang perlu copy benda dekat atas ni then paste dekat edit design blog bahgian sidebar. Fahm tak kawan kawan? Tak faham pun korang fahamkanlah ye.


Yang terakhir, lepas korang dah buat step-step diatas korang perlulah verify dulu email and password korang baru lah boleh sign in. DAPAT? Ok good :)

Sesudah itu RM1 menjadi milik andaaa. Semoga berjaya dan dimurahkan rezeki semua.

Alang-alang buat blog, buat duit sekali.

2.42 PM

No comments: