Friday, February 18, 2011

Animation Art

Salam untuk semua.

Sekarang jam menunjukkan pukul 3.40 am. Dah lewat kan? Tapi takpe nak online jugak, nak post entry baru jugak, dan dah berjaya pun :)

Esok pagi pagi lagi ada kelas tapi tengok lah sekarang pun belum tido lagi. Sebenarnya petang dah tido, jadi tang malam aik susah pulak mata nak pejam. Budak bilik boleh je layan movie lagi lah aku tak ada mood nak tido. Tido pun kena ada mood jugak ke? Ok aku baru tahu, he he he.

Semalam entah kenapa gelisah semacam, tak boleh nak tido. Mengantuk, dah pejam mata tapi kenapa otak masih lagi berfikir? Tak seronok betul kalau macam tuh, merugikan masa tido je kan? Pusing sini pusing sana, boleh pulak aku post entry dalam kotak fikiran aku siap dengan publish lagi segala , HA HA HA. Korang faham tak? Abaikan lah, hi hi.

Aku dah mula suka bidang yang aku ambik untuk diploma aku ni. Dan aku rasa aku cukup serius nak teruskan walaupun terkadang aku macam dah give up sebab tak pandai melukis manual. Seni animasi, lukis kartun je pun apa susah? Banyak lah kau. Ingat senang ke nak lukis?

Kalau yang guna komputer macam editing photoshop, flash, adobe illustration boleh je nak layan tapi kalau dah masuk part melukis manual sampai 24 frame agak tekanan jugak lah ceritanya. Yang pandai melukis takpe lah tapi yang jenis macam aku ni? Last last upah orang lah, hi hi hi.

Konon kononnya ingat sampai form 5 je aku ambik seni. Cukup lah dari darjah 1 lagi sampai form 5. Langsung aku tak ambik port pasal seni melukis ni. Sebab cita cita aku dulu melangit nak jadi lawyer, sekarang tinggal abu je :( Rezeki kita mana tahu, kot kot ijazah nanti boleh sambung law ke? Tapi rasa nak sambung mascom. Macam mana? Kalau dah minat entermainment, entertainment jugak lah kau pilih nadya oii. Memang aku ditakdirkan untuk aktif dalam biadang seni, balakt boleh diasahkan? Apa lagi, belajarlah betul betul :)

3;59 am

No comments: