Tuesday, February 15, 2011

CINTA RASUL VS CINTA .COM.MY

Salam maulidur rasul bagi semua umat Islam di seluruh dunia :)

Pada malam yang agak sejuk ditemani selesma, semangkuk meggie dan air mineral aku melabuhkan tirai diatas katil dan berblogging,

Baru saja pulang dari mendengar ceramah untuk maulidur rasul, rasa lapar malam malam macam nih cari meggie untuk alas perut. Dah janji tak nak makan meggie suda, tapi termakan juga. Ok benda itu standard ye.

Berbalik pada tajuk kita.

Bergaya tak tajuk atas tuh? Hi hi hi. Hari ini adalah hari bersejarah bagi semua umat Islam seluruh dunia. Hari yang nanti nantikan oleh semua umat Islam lebih lebih lagi dinegara arab. Mereka amatlah teruja menyambut hari agama seperti hari kewafatan Rasullallah pada hari ini. Bagaimana pula kita? Fikir fikirkanlah wahai manusia ciptaanNya.

Seperti yang anda anda tahu, hari ini jugalah hari yang dinanti nantikan oleh orang kristian untuk menyambut Valentine's Day. Menyambutnya adalah haram disisi agama, terpesong akidah ertinya kita jauh daripada Allah, dan syaitan telah menguasai segala-galanya.

Bercinta kalau tiada komitmen untuk menamatkan kepada hubungan halal, jauhi lah hubungan tersebut.

Sekirannya anda menyukai sesorang itu, maka simpanlah perasaan anda itu jauh di lubuk hati. Mengadulah kepada-Nya melalui solat tahajjud mahupun solat 5 waktu. Bicaralah dengan pencipta anda. Menangislah andai anda berkemampuan.

Allah itu Maha Mengetahui. Dia mengetahui mana yang terbaik untuk umatnya. Bersama-samalah kita berdoa untuk kebahgiaan hidup :)

*Berselawat.

1.30 am

No comments: